W Miedniewicach myślą, więc programują!

W Szkole Podstawowej im. prof. Z. Religi w Miedniewicach w roku szkolnym 2016/2017 realizowana była innowacja pedagogiczna „Myślę, więc programuję!” w ramach pilotażowego wdrażania programowania w edukacji realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W celu podsumowania pierwszego roku realizacji tej innowacji odbyły się dwie lekcje otwarte. Pierwsza miała miejsce dnia 31 maja. Uczniowie klasy IV przedstawili wtedy nowoczesne rozwiązania programowania nauczycielom i uczniom naszej szkoły. Na drugą lekcję otwartą, która odbyła się 19 czerwca zostali zaproszeni Rodzice. Obydwie lekcje poprowadziła p. Małgorzata Ciężka (autorka innowacji). Uczniowie klasy IV przedstawili figury geometryczne, kalkulator, gry, komiksy, kartki multimedialne zaprogramowane  w języku Scratch.  Uczniowie pracowali na tablicy interaktywnej oraz na swoich stanowiskach komputerowych. Scratch jest to wizualny język programowania. Został stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania. Język programowania służy również do tworzenia programów, których zadaniem jest przetwarzanie danych i obsługa urządzeń zewnętrznych (robotów). Dlatego czwartoklasiści świetnie poradzili sobie z zaprogramowaniem klasowego robota. Uczniowie rewelacyjnie dali sobie radę z zadaniami programistycznymi, mówili z ogromnym zainteresowaniem o swoich wrażeniach, oceniając swoje umiejętności i dzieląc się swoim doświadczeniem z kolegami, nauczycielami i rodzicami. Na zakończenie wspólnie z obserwującymi lekcje wykonali dowolne projekty w Scratch’u oraz przedstawili własne autorskie programy. W przyszłym roku szkolnym uczniowie będą kontynuować naukę programowania w ramach tej innowacji.

 

 

Skip to content